Чому діти говорять погані слова (і як допомогти припинити)

Лоуренс Катнер

Якщо ви уважно прислухаєтеся до розмов дошкільнята, ви побачите, що їхній словниковий запас не такий невинний, як ми могли б сподіватися. Їхні розмови пересипані агресивними фразами. Деякі – це проста доросла лайка. Інші, такі як "какашкіна голова", є унікальними для маленьких дітей.

Діти вивчають значення більшості слів із контексту, у якому вони використовуються. Ось чому малюк може попросити "молоко", коли він хоче пити. Для нього"молоко" - це просто слово, яке асоціюється із питтям. Він вивів значення цього слова з того, що відбувається, коли він його називає.

Інструменти для привернення уваги

Якщо ви запитаєте 4-річну дитину, яка сказала щось погане, що означає слово, скоріше за все вона відповість "Це те, що ви говорите, коли хочете, щоб люди звернули на вас увагу." Її коментар показує, що вона розуміє силу слова - особливо деяких слів - навіть якщо не знає їхнього значення.

Доктор Тімоті Б. Джей, професор психології Колледжу штату Массачусетс у Норс Адамсі, займається вивченням моделей лихослів'я та інших форм агресивної мови серед дітей. Він встановив, що тут, як і в інших сферах словесного розвитку, лідирують дівчатка. У середньому, 3- і 4-річні дівчатка знають 23 агресивних фрази і лайки, порівняно з 17 для хлопчиків.

Як батьки, ми можемо розгубитися, коли чуємо такі слова в устах милого малюка, але важливо зрозуміти не тільки, чому діти так говорять, але і як вони інтерпретують ці слова, що часто дуже відрізняються від нашого тлумачення.

Сильні слова, сильні емоції

3-річнка може використовувати "туалетну мову", щоб дражнити друзів по майданчику. Він не вживає ці слова буквально, звичайно. Для нього це спосіб опанувати туалетну тему або навіть прийняти свою нинішню боротьбу з горщиком.

Те ж саме справедливо, коли один дошкільник називає іншого «боягузом» або чимось подібним. Це роки інтенсивних емоцій. Одна з проблем, з якою стикаються дошкільнята – це навчитися тримати свої емоції під контролем. Обзиваючи когось, дитина може сигналізувати, що за нею погано доглядають. Знову ж таки, мова дитини відображає проблеми розвитку, які домінують у її власному житті.

Дуже малоймовірно, що ви зможете захистити своїх дітей від ненормативної лексики. Це все довкола них у садочку, на майданчику, по телевізору - навіть якщо ці слова ніколи не вимовляють вдома. Реальна проблема полягає у тому, щоб допомогти дитині зрозуміти, коли використання такої лексики є соціально прийнятним та в допомогти освоїти мовні навички, щоб вони могли виражати себе більш ефективно без використання такої лексики.

Корисні поради

Що ви можете зробити? Ось три пропозиції:

  • Ігнорувати їх поведінку, оскільки це зазвичай змушує їх переходити до чогось іншого. Тоді не так весело, якщо дорослі не метушитися.

  • Підберіть альтернативні фрази для своїх дітей. Як і з іншою проблемною поведінкою, якщо дитині просто заборонити щось робити, це не буде так ефективно, як запропонувати іншу, але задовільну модель поведінки. Пропонуючи альтернативні фрази, ви даєте вашій дитині зрозуміти, що ви в курсі її сильних емоцій і даєте їй можливість висловити ці емоції в більш прийнятній формі.

  • Спробуйте очистити свою власну мову. Ваші діти сприймають багато сигналів від вас щодо того, яка лексика підходить в різних ситуаціях. Ви не можете чекати, що дошкільня, яке вчить нові слова і вчиться себе виражати, не використовуватиме емоційні фрази, які воно чує з ваших уст.

Згода на обробку cookies